Brand awareness voor Bouwgroep Van Pelt

Brand awareness voor Bouwgroep Van Pelt
services:
Brand awareness voor Bouwgroep Van Pelt
Client:
Brand awareness voor Bouwgroep Van Pelt
Design
Van Pelt – Antwerpen - Limburg
Van Pelt bouwmaterialen is al sinds 1955 klinkende naam in St-Antonius en ver daarbuiten. Wat oorspronkelijk begon als een lokale kolen- en meststofhandel groeide de afgelopen decenia uit tot een NV met verschillende vestigingen. In 2017 neemt Van Pelt hun Limburgse sectorgenoot Paesen over. Op dat moment is de Groep Van Pelt de grootste speler in België voor het leveren van bouwmaterialen. Vandaag omvat de groep Van Pelt-Paesen 2 toonzalen (waarvan in Zoersel – Linde), 3 betoncentrales (Schoten – Zoersel – Houthalen), 5 depots (Zoersel – Schoten – Wijnegem – Linde – Houthalen).

Uitdaging
Om meer uniform en professioneel naar buiten te komen in communicatie en online beter vindbaar te worden startte Groep Van Pelt een samenwerking met OneDigital. Doelstelling is om de online communicatie meer te stroomlijnen en uit te breiden in functie van naamsbekendheid. Deze extra exposure moet op termijn zorgen voor instroom van meer bezoekers in de showrooms en nieuwe klanten voor de sites in Antwerpen en Limburg.

Strategie
Om een coherente communicatie na te streven in de onderneming werd het brandbook opgefrist met vaste richtlijnen voor interne en externe communicatie. Daarnaast rolt OneDigital ook een allesomvattend communicatieplan uit waar de doelstellingen zowel organisch als via advertising worden nagestreefd.
Deze aanpak vertaalt zich onder meer in gerichte campagnes funnels en organische communicatie op Facebook en Instagram, verschillende types van Google campagnes, interne nieuwsbrieven en fotografie. Dit alles goten we in een consultancy pakket zodat we ten allen tijde snel kunnen schakelen op de veranderende markt.